انگلستان
نوشته شده توسط : dadinli

انگلستان کشوری است واقع در جزیره ی بریتانیای کبیر، که شامل اسکاتلند و ولز  می شود. انگلیس بزرگترین کشور این جزیره میباشد بطوریکه دوسوم مساحت این جزیره را به خود اختصاص داده است. بااین که انگلیس با آب های دریای ایرلند و دریای شمال و  اطلس محاصره شده است، بسیار به خاک اروپا نزدیک میباشد. در انگلیس با تمام کوچکی سرزمینش، می توانید همه ی طبیعت را ببینید؛ از کوهستان گرفته تا رودخانه و تپه و دریاچه و باتلاق! از شهرها که بیرون می روید شهرت این کشور  را بخاطر طبیعت بی نهایت سر سبزش و زمستان های بسیار سردش درک خواهید کرد.

جمعیت انگلستان                                              

انگلیس 51 میلیون نفر جمعیت دارد که در مقابل جمعیت بالای 300میلیون نفر ایالات متحده، رقم ناچیزی به نظر میرسد. اما اگر این جمعیت را به نسبت مساحت انگلیس به آمریکا بسنجید، خواهید دید که نه! خیلی هم کشور شلوغ و پر جمعیتی است!! در حقیقت تنها کشور پر جمعیت قاره ی اروپا، همین انگلستان است. بد نیست بدانیم که بخش اعظمی هم از این جمعیت ذکر شده، در شهر لندن، پایتخت این کشور، زندگی می کنند. پس متوجه خواهید شد که این شهر باید شهر بسیار شلوغ و پر جمعیتی باشد. این را هم باید گفت که انگلیس به نُه منطقه  و 48 شهرستان تقسیم بندی شده است.

غذا در انگلستان

 یکی از خوشمزه ترین بشقابهای غذایی این کشور "چیپس و ماهی " است که از ماهی و سیب زمینی سرخ شده تهیه شده است و یک وعده ی غذایی بسیار دلپذیر بشمار می رود. گوشت هایی همچون کباب، سوسیس، گوشت بره، جوجه و گوشت گاو در اکثر وعده های غذایی مردم این کشور بکار میرود. غذاهایی که به دستور پخت های ساده شان شهره هستند. البته ممکن است دستوالعمل های ساده ای داشته باشند، ولی فراموش نکنیم که با یک بار تست کردن آن ها متوجه مزه و طعم فوق العاده شان خواهیم شد. از طرفی دیگر هرگز فراموش نکنید که چای، سهم بزرگی در رژیم غذایی انگلیسی ها دارد.

 آب و هوای انگلستان

 

بعضی ها می پرسند آیا انگلیس همیشه بارانی است؟ در جواب می گوییم :معمولاً نه! این کشور آب و هواهای مختلفی دارد. گاهی بارانی ست و زمانی هم افتاب های زیبا و دلنشینی دارد.

متوسط حقوق در انگلیس

 

یک فرد شاغل در انگلستان قادر است ماهانه چیزی حدود 4627 پوند درآمد داشته باشد. بطور کل باید گفت که میزان دریافتی ها در انگلیس در سال 2019 نسبت به سال قبل افزایش داشته است. در این کشور یک وکیل می تواند انتظار درآمد ماهانه ای حدود 6786 پوند را داشته باشد؛ در حالی که یک منشی اداری دریافتی ماهانه اش تقریباً 2479 پوند خواهد بود. بد نیست بدانیم که هزینه های زندی در این کشور حدوداً 60% بیشتر از ایران می باشند. به علاوه نرخ اجاره را بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده باید نزدیک به صد در صد بالاتر از نرخ اجاره در ایران بدانیم. اگر هوس رستوارن رفتن در انگلستان به سرتان زد بهتر است بدانید که هزینه ی یک وعده ی غذایی در رستورانی معمولی حدوداً 12 پوند می شود. یک فنجان کاپوچینو هم که کنارش سفارش بدهید میشود تقریباً دو نیم پوند. در صورتیکه تشنه تان شد و خواستید یک بطری آب یک و نیم لیتری بخرید یک پوند باید بپردازید.

مردم انگلستان

 

درانگلستان اغلب مردم را با خودتان مهربان خواهید یافت؛ البته اگر شما هم مودبانه و محترمانه با مردم محلی و آداب و رسوم آنها برخورد کنید. بعضی چیزها ممکن است در فرهنگ شما عادی جلوه کند ولی درانگلیس باعث ناراحتی مردم بومی این کشور شود. یکی از نکات جالب در این کشور گاهی دیدن تابلوهایی است که برای ما عجیب به نظر میرسد. مثل تابلوی" به احتمال زیادصف ایستادن"!!
شما باید با دیدن این تابلو، رعایت هر آدمی را که در آن اطراف قبل از شما ایستاده بوده، بکنید!
اگر برای اولین بار با کسی ملاقات میکنید بهتر است از جملات و سخنان کوتاه استفاده کنید و به اصطلاح خودمان، روده درازی نکنید. برای شروع می توانید خودتان را معرفی کنید یا از آب و هوا و موضوعاتی چون سفر، طبیعت، خانواده و یا... استفاده کنید. اما هیچوقت در اولین دیدار  موضوعاتی چون ظاهر فرد، سن و سال، جوک، پول، روابط جنسی، غیبت، سیاست، مذهب، نقد و یا شکایت  بکار نبرید!

 

گردشگری در انگلیس

 

انگلستان، سرزمین متنوعی است، با زیبایی های طبیعی حیرت انگیز، و میراث تاریخی غنی و  فرهنگی پیچیده. انگلیس، برخلاف مساحت کمی که دارد، یکی از مهمترین کشورهای مالی،سیاسی و تجاری دنیا بشمار میرود. همه ی این ها که گفتیم، تنها چند نمونه از دلایل بسیار زیادی است که همه ساله میلیون ها توریست را از سراسر دنیا به سوی شهرها، مناطق، دهکده ها و نقاط پرجاذبه و شگفت انگیز این کشور می کشاند. کشوری که برای پاسخگویی به این حجم وسیع از گردشگری، صنعت توریسم را رونق چشمگیری بخشیده و برای بهبود زیرساختهای این صنعت راهکارهای به روزی را ارائه کرده است.
مکانهای اقامتی،مجری های تورهای گردشگری و وسایل حمل و نقل در این کشور فراوان، قابل اعتماد و متنوع هستند. همچنین انگلیس، به دلیل قدرت خرید در سطح جهانی، اجرای تئاترها و نمایشنامه های افسانه ای و زندگی پر جنب و جوش شبانه روزی مردمانش، شهرت عالمگیری دارد. در واقع اگر این سرزمین هدف گردشگری شما قرار گرفته است بهتر است بدانید که  هیچ کمبود سرگرمی برای بازدیدکنندگانی که بار اولشان است به این نقطه از دنیا سفر کرده اند وجود ندارد.
شما در خارج از محیط های شهری انگلیس، روستاها و محله های دلباز و آرامی را می توانید تجربه کنید که با وجود قلعه ها و خانه های تاریخی در کنارشان و پارکها و باغهای زیبا فضاهایی خاطره انگیز برایتان ایجاد می کنند.
مراکز آموزش زبان در انگلیس معمولاً تورهای آموزشی جذابی را برای دانش آموزان ترتیب می دهند که دیدار از مقاصد گردشگری عمومی در برنامه های آنها گنجانده شده است.  بطور معمول این سفرها شامل ادینبورگ،آکسفورد، کمبریج، لندن  و یورک می شوند.

مناطق گردشگری در انگلیس

 

چرخ فلک چشم لندن که سرمایه گذار آن شرکت بریتیش اِیروِیز است؛
برج لندن و بیگ بن؛ کیو گاردن؛ ساختمان پارلمان انگلیس؛
قصر وِست مینِستِر؛ باغ وحش چِستِر؛
کلیسای جامع کانتربری؛ کلیسای جامع سِنت پاول؛
موزه ی بریتانیا؛ باغ وحش لندن؛ قلعه ی وینزور؛
قصر باکینگهام؛
همچنین شهرها و شهرستانهای بسیاری در این کشور وجود دارند که بخاطر میراث فرهنگیشان مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار میگیرند. مناطقی همچون:
برایتون: گردشگاه ساحلی زیبایی که زمانی گوشه ی دنج سردمداران سلطنتی بوده است.
کمبریج: یک شهر زیبای جهانی.
کانتربری: زمانی مرکز حماسه های مذهبی اروپا شمرده میشد.
آکسفورد: شهری دانشگاهی که بخاطر نوع طراحی معماری قرون وسطاییش از اهداف ثابت گردشگران شمرده میشود.
ناتینگهام: شهر افسانه های رابین هود.
برای  علاقه مندان به طبیعت، جاذبه های نفس گیر زیادی در انگلیس وجود دارد،جاذبه هایی که پیر و جوان را به یکسان به سوی خود می کشاند:
پروژه ی عدن؛ ساحل ژوراسیک(دورسِت و دونون)؛ و پارکها و مکانهای بازی و سرگرمی فراوان که به وفور و به راحتی در همه جای کشور در دسترس همگان قرار گرفته اند.

 

پول رایج در بریتانیا

 

پول رایج بریتانیا همان پوند معروف است. برای دسترسی به عابربانکها هیچ نگرانی به خود راه ندهید که همه جا هستند و البته استفاده از آنها رایگان است. شما می توانید با کارتهای اعتباری تقریباً همه جا از خرید خود لذت ببرید. پول نقد تنها در مغازه های کوچک، بازارهای بیرون از شهر، بعضی از کافه ها و تریاها، و بالاخره در اتوبوس های محلی و کرایه تاکسی ها به کار می آید.

منبع : دادآور نسیم مهر




:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: